Atmosphère 0.15.0 [MAJ]

Alors que la scène homebrew sommeille gentiment, SciresM nous propose aujourd’hui une nouvelle version du Custom Firmware Atmosphère, dédié à la Switch. Celle-ci officialise l’arrivée de mesosphere, véritable réécriture du kernel original de la console. Pour le commun des mortels, ça n’aura que peu d’intérêt (du moins pour l’instant), par contre ça apportera des facilités aux développeurs, notamment pour débugguer leur code. Mesosphere est proposé dans une archive à part, il s’agit donc d’un choix personnel de l’utiliser ou non. Bien évidemment, plus il y aura d’utilisateurs, plus la détection des bugs (et leur correction) sera rapide. Notez par ailleurs que cette version n’est pas encore compatible avec Hekate.

 

Attention. Fusée-primary a été mis à jour, veillez à bien utiliser la dernière version pour démarrer Atmosphère par la méthode de votre choix. Quant aux sigpatches, il faudra attendre qu’elles soient ajustées pour cette nouvelle version du Custom Firmware…Grâce à AutoIPS, le patch nosigcheck nécessaire peut être facilement généré. Le pack a donc été mis à jour en conséqunce.

 

↓ Nouveautés / Corrections (cliquer pour voir) ↓

0.15.0 is Atmosphère’s thirty-eighth official release.

fusee-primary was last updated in: 0.15.0.

With thanks to the @switchbrew team, Atmosphère 0.15.0 is bundled with hbl 2.3.4, and hbmenu 3.3.0.

The following was changed since the last release:

  • fusee-primary’s panic display was updated to automatically identify and give suggestions to resolve many of the most common errors users encounter.
  • Having been tested as well as I can alone, mesosphere (atmosphère’s reimplementation of the Nintendo Switch kernel) is now available for users interested in trying it.
    • Beginning in this release and until it is stable and well-tested, atmosphère will distribute two zips.
      • Users who wish to opt-in to mesosphere should download and extract the « cool kids » zip (« atmosphere-EXPERIMENTAL-« ).
      • Users who do not wish to use mesosphere should continue using the normal zip (« atmosphere-« ).
    • Users may detect whether mesosphere is active in system settings.
      • When mesosphere is active, the system version string will display « M.15.0 » rather than « 0.15.0 », and so on for future releases.
      • Crash reports and the like will contain information on whether or not the user is using mesosphere, as well.
    • There are « probably » no material user-facing benefits to using mesosphere at this time.
      • Developers may be interested in the fact that mesosphere provides many newer SVC APIs even when on lower firmware versions.
      • The primary benefit to using mesosphere is that any issues you may encounter and report to me will be fixed.
        • All users who choose to opt in to using mesosphere have my deepest gratitude.
    • Note: If using hekate instead of fusee-primary, you will have to wait for the next hekate release for mesosphere to function, as hekate’s support has not yet been included in an official release build.
      • This will be updated in the release notes when hekate provides a new release.
    • As mentioned in previous release notes, when mesosphere is stable and well-tested, it will be enabled by default and atmosphère’s version will transition to 1.0.0.
  • Having been tested sufficiently over the last half-year, Atmosphere’s NCM implementation is now opt-out, rather than opt in.
    • In the unlikely event that any issues are encountered, please report them to @SciresM.
    • Users interested in opting out of using our implementation should set stratosphere!disable_ncm = 1 in BCT.ini.
    • The NCM implementation will stop being opt-out in a future update, probably around the same time that mesosphere becomes opt-out instead of opt-in.
  • Several bugs were fixed, including:
    • Loader now sets HBL’s thread priority to a higher value when loading it in applet mode.
      • This fixes an extremely-slow launch (« hang ») when using applet-HBL with certain games that do not suspend while inactive (e.g. Super Mario Sunshine).
    • set.mitm now caches user language configuration much more heavily.
      • This severely reduces lag in certain games which misuse the « nn::oe::GetDesiredLanguage() » API.
    • A bug was fixed that could cause erpt to fatal when loading an official save file that had error report attachments in it.
  • General system stability improvements to enhance the user’s experience.

For information on the featureset supported by 0.15, please see the official release notes.

[MAJ] Si vous avez téléchargé l’archive tôt ce matin, un bug de dernière minute empêchait la navigation dans le dossier Atmosphère en FTP. Celui-ci a été très vite corrigé, vous pouvez retélécharger la bonne version du Custom Firmware dont l’identifiant est « 1c71d12d ».

 

 

 

 

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