Retroarch 1.9.2

 
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Retroarch 1.9.2

Message par newsbot » 01 maimai 2021, 11:12


Maintenant que leurs serveurs sont parfaitement fonctionnels, les mises à jour de Retroarch reprennent de plus belle. Cette nouvelle version 1.9.2 améliore principalement l'interface utilisateur pour en faciliter l'utilisation. Ainsi, un nouveau moteur de recherche, plus intuitif, fait son apparition et rendra la navigation dans les menus (très, voire trop, fournis) plus aisée. L'astuce est simple mais terriblement efficace : les termes recherchés dans un même menu sont désormais stockés, permettant d'affiner sa recherche au fil des mots-clés. Très pratique pour filtrer les listes longues comme le bras des shaders, par exemple (exemple ci-dessous en vidéo). Un écran de veille est également de la partie pour les skins XMB/GLUI/Ozone. Enfin, sous le capot, quelques corrections de bugs et/ou régressions par rapport aux versions précédentes.



↓ Nouveautés / Corrections (cliquer pour voir) ↓
1.9.2
  • 3DS: Enable graphics widgets / overlays
  • 3DS: Load texture images as BGR colors
  • 3DS: Change default asset directory
  • CHEEVOS: Allow rcheevos_patch_address to be called on game without achievements
  • CHEEVOS: Update achievement memory maps (add Supervision)
  • CONFIG/FILE: Use hash map to optimise key/value lookups
  • CORE INFO: Performance optimisations + code clean-ups/refactors
  • CRT/SWITCHRES: Fixed CRTSwitchRes framebuffer bug
  • DISCORD/RPC: Fix regression
  • DRM: set the correct video mode
  • FASTFORWARD: Enforce minimum fastforward_ratio of 1.0
  • FONTS/FREETYPE/STB_UNICODE/BITMAPFONT: Prevent texture bleed when rendering text at non-integer scales
  • INPUT: Ensure that ‘retro_set_controller_port_device’ is called when updating ‘Max Users’
  • INPUT/XEGL/MOUSE: Fix xegl_ctx.c mouse activation
  • INPUT/SDL: Fix crash in SDL input driver when analogs are bound
  • INPUT/POINTER: Add scaling to pointer input
  • INPUT REMAPPING: Fix regression on loading file
  • INPUT REMAPPING: Fix regression where disabling input remapping would disable input
  • IOS: Disable system button gestures on iOS 14
  • IOS: Prevent potential crash on controller connect – randomly would get a crash when connecting a game controller while RA was running
  • LAKKA: Add menu for time zone setting
  • LOGGING: RARCH_LOG_V checking for verbosity level is not necessary and can cause issues; removed said check.
  • LOGGING: Silence inappropriate cheatfile logging
  • IOS/MAC: Add CPU VFP unit detection for Darwin
  • MAC: Swallow ‘escape’ key being pressed – would previously make the game toggle between fullscreen and windowed
  • MAC: Intel and ARM64 timer change proposal.
  • MAC/ARM64: run_fast_mode disabled for 64 bits invalid instructions.
  • MAC/OPENGL: Fix codesigning issue
  • MAC/UNIVERSAL: Add TTS translation service support.
  • MENU: Add optional menu screensaver
  • MENU: Add search filter support to cheats and overlays file browser menus
  • MENU/FILEBROWSER: Enhanced ‘Load Content’ file browser search functionality
  • MENU/INPUT: Block accidental diagonals in menu navigation
  • MENU/RGUI: Add option to disable menu transparency
  • MENU/RGUI: Fix display of ‘Video > Scaling’ menu when ‘Lock Menu Aspect Ratio’ is enabled
  • MENU/MATERIALUI: Add icon to ‘Turbo Fire’ menu entry
  • MENU/OZONE: Ozone Dracula theme
  • OPENDINGUX/BETA: Fix IPU scaling when running GBA-resolution content
  • OPENDINGUX/BETA: Add 50Hz support
  • OPENDINGUX: Enable ‘SaveRAM Autosave Interval’ by default
  • PATCHES: Added multi-softpatching support + OSD messages for patches
  • RHMAP: Track the complete string in rhmap
  • VITA: Align VM block size to 1MB – should fix one of the issues with gpSP
  • WINDOWS/GDI: Fix non-ASCII text rendering
  • XEGL: Fix mouse not working when using OpenGLES with X11
 

 

 

 

 

 

 
Site officiel | Github

Source : https://hackintendo.com/retroarch-1-9-2/
Je suis le petit robot de hackintendo. Je récupère inlassablement les news du site pour qu'on puisse en discuter tranquillement sur le forum.
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