mGBA 0.8.1

Jeffrey Pfau (endrift) poursuit l’amélioration de son excellent émulateur Gameboy Advance sur Switch, 3DS et Wii (entre autre) avec une nouvelle mise à jour, de type corrective cette fois-ci. Elle se concentre donc sur la résolution des bugs qui émaillaient la précédente version. L’utilisateur lambda n’y verra probablement que du feu, mais la stabilité n’en sera que meilleure.

↓ Nouveautés / Corrections (cliquer pour voir) ↓

Emulation fixes:

  • GB Serialize: Fix timing bug loading channel 4 timing
  • GBA: Fix multiboot entry point while skipping BIOS
  • GBA BIOS: Fix undefined instruction HLE behavior
  • GBA DMA: Fix invalid audio DMA parameters
  • GBA Memory: Misaligned SRAM writes are ignored
  • GBA Serialize: Fix serializing DMA transfer register
  • GBA Serialize: Fix audio DMA timing deserialization
  • GBA Video: Fix OAM not invalidating after reset (fixes #1630)
  • GBA Video: Fix backdrop blending on lines without sprites (fixes #1647)
  • GBA Video: Fix OpenGL sprite flag priority

Other fixes:

  • Core: Fix race condition initializing thread proxy
  • Core: Fix integer overflow in ELF loading
  • FFmpeg: Fix crash when -strict -2 is needed for vcodec or container
  • FFmpeg: Disallow recording video with no audio nor video
  • GBA: Automatically skip BIOS for multiboot ROMs
  • Qt: Only dynamically reset video scale if a game is running
  • Qt: Fix race condition with proxied video events
  • Qt: Fix color selection in asset view (fixes #1648)
  • Qt: Fix missing OSD messages
  • Qt: Fix crash unloading shaders
  • Qt: Fix toggled actions on gamepads (fixes #1650)
  • Qt: Fix extraneous dialog (fixes #1654)
  • Qt: Fix window title not updating after shutting down game
  • Qt: Fix GIF view not allowing manual filename entry
  • Qt: Fix non-GB build (fixes #1664)
  • Qt: Fix pausing Qt Multimedia audio (fixes #1643)
  • Qt: Fix invalid names for modifier keys (fixes #525)
  • SDL: Refresh stale pointers after adding a joystick (fixes #1622)
  • Util: Fix crash reading invalid ELFs
  • VFS: Fix handle leak when double-mapping (fixes #1659)

Misc:

  • FFmpeg: Add more presets
  • Qt: Fix non-SDL build (fixes #1656)
  • SDL: Use DirectSound audio driver by default on Windows
  • Switch: Make OpenGL scale adjustable while running

 

 

 

 

Github | Site officiel

Laisser un commentaire