nxdumptool 1.1.4

DarkMatterCore peaufine une fois de plus son utilitaire de dump de jeux/mises à jour/DLC avec une nouvelle mise à jour. Celle-ci se concentre essentiellement sur les « entrailles » du logiciel afin d’en améliorer sa stabilité. C’est notamment le cas lors d’un dump RomFS de jeux contenant beaucoup de fichiers. Un correctif est également de la partie pour éviter les erreurs de compilation avec la dernière version de la librairie libnx.

 

↓ Nouveautés / Corrections (cliquer pour voir) ↓

v1.1.4:

  • Fixed building with latest libnx release.
  • Optimized RomFS recursive file dump function to not rely on code recursion as much as before, avoiding stack memory exhaustion problems. Fixes crashes while dumping RomFS data from games with lots of file entries.
  • Reduced max part size for split files to 0xFFFF0000 bytes in all operations (except for XCI dumps when the « Create directory with archive bit set » option is disabled). Fixes file access problems if the parts are used inside a directory with the archive bit set.
  • Removed the removeDirectory() function. fsdevDeleteDirectoryRecursively() is now used instead.
  • If a HFS0/ExeFS/RomFS data dump operation is cancelled or fails, a message telling the user to wait until the output directory is fully deleted will now be displayed.
  • Improved the cancel button detection mechanism. Regardless of the ongoing operation, holding the button for 2 seconds will now consistently cancel it.
  • Progress bar movement is now smoother.

 

 

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